Her er Tina og Sødeste -Suzan

(håber det er OK, Tina ??)
Vedhæftet fil:
kirsten billeder 10 009.jpg [ 71.01 KiB | Vist 698 gange ]
Vedhæftet fil:
kirsten billeder 10 011.jpg [ 73.66 KiB | Vist 698 gange ]
Hvis hesten er bygget så den kan tåle det (som Sødeste-Suzan her, med en god stærk front, en ligeså god numse og en ryg der får det hele til at hænge eminent godt sammen) - er det jo helt OK, som så meget andet........
Hvis den er bygget med meget højt ansat hals, høje knæ, blød ryg og evt. bagudstillede bagben- mener jeg ikke spanske skridt er spor egnet at lege med, da de faktisk vil modvirke hestens dressuruddannelse

.
Risikoen er hul ryg, tabt lænd, at for og bag skiller mere ad end de er i forvejen, modsat bevægemønster ift. samling i bagbenens led.
Min brune bisse må finde på noget andet udi cirkuskunsterne, men vores avlshopper ville fint kunne lære det, uden at tage skade.Africa ville bare bruge det til at klatre op allevegne, mere end hun gør uden spanske skridt

- så selvom hun ville lære det på nul-komma-fem, er det ikke lige det hun behøver.
Frauke Ebsen, som Tania og Morten lige har slået et nyt kursus op med (se under Kurser og Arr.) er een af de få cirkus/tricks- undervisere som tager hensyn til, hvad hesten har godt af at lære, når hun underviser - hun er ganske simpelt fremragende (jeg har været på kursus hos andre, også).
Eva