Dato og tid er 05 sep 2010, 17:13

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: I gang igen

Geografisk sted: Haarby; Fyn
Flicka igang igen efter fire ugers pause pga. operation hvor hun fik fjernet Equine sarcoider i gjordlejret.

http://www.youtube.com/watch?v=6NtVquOKUbo

Mvh

Henrik
www.kapriole.dk

Profil Email  

Titel: Re: I gang igen

Dejligt.
Sadlen ser da ud til at ligge fint nu?

Profil Email  

Geografisk sted: Sorø
Hun ser godt ud.....jeg håber for jer at operationen virker, permanent.

Har de givet nogle tal for hvor mange det nytter at operere, dvs. sarcoiderne kommer ikke igen ??

Og UUHH hvor er hun køn, den lille plette......SIKKEN en skønhed :mrgreen: :mrgreen:

.

*Conversano Asia (Lobri 14), 158 cm, f. 2001
*Maestoso Thais I, 158 cm, f. 2003
*Morella, 148 cm, f. 2003

Europa (kælenavn Luna), 2009 - spiser, vokser og lærer lidt om verden

Profil Email  

Geografisk sted: Haarby; Fyn
Selv med operationer kan vorterne komme tilbage i 30 procent af tilfældene :)

Heldigvis spreder kraften sig ikke indvendigt. Det er nu tredje gang af hun er blevet behandlet samme sted. Første gang blev de skåret væk. Anden gang kom der elastik omkring for at lukke blodstilførelsen. Og nu her tredje gang er de blevet fjernet med en operation.

Hun skal have noget salve jeg skal smøre på de andre vorter. Hun har vel omkring 50 stykker. Men der skal hentes specielle tilladelser for at bruge den type medicin, så jeg har ikke fået den endnu.

Fenja (Knabstrupperen) bliver mere og mere dejlig. Jeg glæder mig til at komme i gang med hende næste sommer. Hun er kun 2 et halvt nu. Hun er jo for øvrigt den næst reneste Knabstrupper i Danmark og kan føres tilbage i lige blodlinje til 1683.

Sadlen er kommet til at ligge helt fint efter Marc havde den.

Ved ikke om I har hørt det man han er jo stoppet med at lave sadler. Så ikke flere epona sadler af nogen art. :(

Henrik
www.kapriole.dk

Profil Email  

Geografisk sted: Sorø
Jo, vi ved godt at Marc har ordrebogen fuld til nytår og derefter leder han efter nogen til at overtage tjansen....vi har to her, som godt vil have Epona´er, så jeg har søgefunktioner ud i Europa for at finde nogen brugte 8) 8) 8) .

Jeg HÅBER at de/ nogen kommer igang igen, men under alle omstændigheder er der lange udsigter til det......har selv lige fisket een LpL let brugt, som skal ned og have nyt kopfjern nu. her.

Fenja er GOODT nok en smuksak- det var da godt du ikke fik solgt hende :wink: :wink: :wink: - UH, jeg var nok tæt på at hoppe til dengang, hvis ikke vi havde fået rodet os ud i det Sorraia- halløj :? :? :? .

Desuden VAR vores eget hoppeføl på samme alder, solgt ved fravænning- så vi :lol: havde ikke :lol: brug for en legekammerat.Derfor vandt fornuften.

Nå, men nu blev hun jo så hos dig og så kan vi få fornøjelsen af at "kende hende på afstand".

Mht Sarcoider, så har vi jo fået en smuksak selv, som er opereret hos tidl. ejer og de er også kommet igen...(vi vidste det godt, altså).

Sarcoiderne bogstaveligt talt eksploderede da hun kom på græs. Det samme skete sidste år, ved jeg nu, hun blev opereret i august 09.

De kom på døgnfold da vi tog til Roskilde 1. we juni (efter behørig indgræsning) og 4 dage efter var de 3-4 doblet i størrelse, så nu er hun på "meget begrænset græs" med een kammerat, inde om natten og får diverse kosttilskud, samt komplet sukker/stivelsesfri fodring - fraset afmålt wrap af sukkerfattig variant.

Den ene (store under maven, ikke gjordleje) skrumpede ligeså hurtigt som den var vokset og er helt tør/ inaktiv nu. De to ved øjet vokser, men meget langsomt....så vi er i tænkeboks, hvad næste trin skal være.

Tror det bliver lapis nu (hun skulle gerne gå opvisning St. Hestedag og til kåring samme dag) og så evt. BCG injektion når fluesæsonen er ovre.....så er der det der kemo-salve (det må være det Flicka skal have ??, fra England ??) og evt. Xterra i baghånden.....

I mellemtiden kører jeg på med urter, homøopati osv.....

Pøj pøj, holder du os opdateret ??

*Conversano Asia (Lobri 14), 158 cm, f. 2001
*Maestoso Thais I, 158 cm, f. 2003
*Morella, 148 cm, f. 2003

Europa (kælenavn Luna), 2009 - spiser, vokser og lærer lidt om verden

Profil Email  

Geografisk sted: danmark
Tillykke Henrik med nystartet hest igen :lol: Hun ser fin ud.. og din lille plet hest er da fantastisk smuk. Min veninde fik sin hest opereret 2 gange for sarcoider og de kom ikke igen 2. gang. Er det en arvelig sygdom? Hoppen fik 3 føl hvor ingen af dem har fået sarcoider. Bruger du speciel foder?
Eva - hvilken urter og homoøpati bruger du? er sarcoider kræft? Det vil sige at de bliver provokeret af græs - sukker osv? Det kan da være noget at et show at undvære - jeg tænker wrap osv.. Et eller andet skal hesten jo leve af..
Nå 20 spørgsmål til professoren - har bare hørt så meget om sarcoider, men bliver da interesseret I at høre om naturmedicinen som kan have en helbredende mulighed :)

Suzan.. Smukkeste pony - hvid med knapper. Staldens Maskot.

Brugeravatar

Geografisk sted: Køge
Mht. sarcoider.

I op til 50% af tilfældende ved operation, kommer de ikke bare tilbage, men der kommer flere.

Nogle kalder dem kræft, fordi de spreder sig som kræft, men ikke indad, derfor hvis man skal kalde det kræft, skal man kalde det godartet kræft, da det ikke går i organerne.

Jeg har jo også en sarcoide hest, om de er der eller ej, vil han jo altid være det. Vores er ikke bare tørret ud, der er sørme også kommet pels på. Det har taget et år. Det der er gjort er at fjerne stress og sukker. (sukker i græs og wrap har ingen betydning for ham) men sukker i foder er alt afgørende.

Dengang de åbnede holdt jeg dem udtørret og fri for fluer (som spreder smitte) med stalosan salven og duppede dem med morgenfrue te.

Som sagt har det indtil nu virket, og uden skrækkelige cremer og operationer. Man ved ikke meget om sarcoider i dk men der er lavet en del skrifter og undersøgelser i england.

Tjek min hjemmeside www.winchler.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time