Dressage in Harmony

Dato og tid er 16. okt 2018, 15:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Skolehest
Brugeravatar

Images: 31
Geografisk sted: Sorø
Blog: View Blog (12)
Hej alle

ved godt jeg dominere denne side ret meget, men ka jo godt lide at opdatere.....

Nå men jeg er blevet smidt ud....igen *lol* *lol* det rør ig dog ikke denne gang, foooor det vidste sig at dem der har overtaget evas gård......overhovedet ikke er interreseret i andet end penge og deres eget lille ego trip....

det en lang historie, fik staldvagten imod gratis opstaldning af den ene hest jo....så tar de på ferie og der er et værr hyr i huset jeg er nød til at tage mig og får derfor stedets svigerdatter til at tage en 2-3 af mine staldvagter i de 14 dage de er væk......da min bil er gået i stykker på daværende tidspunkt så jeg har været oppe kl 6 for at ku nå i stalden og fodre og lukke ud til kl 9 de dage jeg kunne, skrev jeg til svigerdatteren og sofia (evas datter der stadig bor der) at jeg ikke kunne komme derud en bestemt dag for der ville vi se om vi kunne få gang i den skide bil og jeg vidste ikke hvor lang tid det tog....................præcist som Trille der ejer stedet nu sagde jeg skulle gøre...............jeg får ikke noget svar men har 7000 andre ting at tænke på så tænker ikke videre over det. den pågældene dag tager jeg så selvf ikke derud da jeg jo har informeret om jeg ikke kommer der.............................om aftnen skriver trilles sviger datter så til mig, tror kl var 23 eller sådan noget ."hvad fanden ejg bilder mig ind og nu havde hestene hverken fået våd eller tørt hele dagen og de var ikke lukket ud og om jeg virkelig syntes det ku være rigtigt"

såå jeg tænker wtf og bliver sur, for jeg havde jo informeret dem om jeg ikke kunne den dag.

nå men vælger IKKE at svare på den, fordi jeg ved jeg havde kommet til at skrive en sviner af den anden verden......ja i ved hvordan jeg er nogen gange jo.

men passer så som jeg pljer resten af trilles ferie..............da trille så kommer hjem går der en 2-3 dage og pludselig får jeg en kæme sviner af hende også....kosten til hendessvigerdatter har så bildt trille ind at jeg først har lukket ud ved en 11 tiden....trods jeg har sendt snaps hver evigt eneste gang jeg er i stalden hvor man endda kan se klokkeslet og dato på hvis man gider glo efter.....hver en snap siger 09:20 når jeg forlod stalden....det er så når hestene er fodret, lukket ud og hele stalden er muget og fejet, der er blandet nyt foder og smidt wrap ind i alle oksene.........meeen tro i damen gider glo efter tiderne-.......nej nej.....istedet fyre hun mig så fra morgen vagterne.......................fint tænker jeg så jeg fri for den ballade......dagen efter skriver hun til mig flabet nok hvorfor jeg ikke har været ude og morgenfodre og lukke ud og hids dig op og kom herned......der fik hun altså en mindre flaet bemærkning om at det var da ikke mit problem når nu hun havde fyret mig måtte hun jo selv gøre det...........så hørte jeg ikke mere den dag.

men nu er hestene så også blevet smidt ud....fordi et eller andet med jeg var ustbil ect og så ovenstående oven i......sååå jeg spurgte hende så hvornår jeg ku regne med at få mit depositum tilage når nu mine heste ikke havde ødelagt noget og igen blev hun skide sur og hidsede sig op :roll:

desuden begyndte lys at tabe sig abnormt meget lige pludselig, jeg spørg hende så om lyz kan få noget mere wrap så hun kan ta på..........det kunne hun ikke de fik de 5 kg om dagen de sku ha, men hun kunn få en ltr sort havre mere.for det var altså ikke wrap de tog på af det var fodret.

nu de så kommet på døgnfold. og ja trada lyz tog på igen iløet af en uge :wink: helt uden havre,...

såååå jaja.....oven i altdet så stod bilen af, jeg er blevet gravid og min udlejers kone truer med at sparke barne ud af min mave og slå min hun ihjel...............men altså dyrene mangler ik noget :wink:

sååå da nu jeg blev gravid og faren er helt frisk på at flytte sammen fik jeg snakket med ham om siturationerne og vi er gået igang med at lede efter et sted at o hvor jeg kan ha hestene hjemme, hvor hunden og katten kan komme ud i en have og hvor vi kan blive boende ubegrænset og samtidig ha plads nok til et barn eller måske to (hvis det bliver tvillinger som lægen tror)

såå hvis i høre om noget på sjælland, det behøver ikke være noget nyistandsat osv, vi kan sagtens lave noget selv, der skal bare være plads til os og dyrene, da jeg simpelthen ikke magter at stå opstaldet ude længere, jeg er træt af de ikke får det de skal ha at spise, at de ik bliver dækket ind med de vitaminer og mineraler, er træt af dominerende bib der ik ved hvad de laver......jeg vil bare ha dem hjem og stå.

mm nogen har en løsdrift, eller en eng de må gå på indtil vi har fundet på noget.

vi har to mdr at løbe på....eller det så 1½ mdr nu, så det er ret akut. :wink:

MVH June

Batman Nitro, xx/hann/trekh, 160, 2014, (solgt)
Majgårds Sarina: xx/hann, 165, 2006, (RIP)
Dream On, welsh cop/ox/pinto, F, 2009. (solgt)
Royal Fayt, Hannoveraner. M, 2009(SOLGT)
Narnia Lobo, pintoarab, F, 2006(RIP)
http://stald-lobo-lua.weebly.com/

Profil Personal album  

Skolehest
Brugeravatar

Vi skal ud og se på noget på søndag, og jeg håber virkelig virkelig det er flinke mennesker der passer sig selv og ikke render og får hystade flip fordi der er noget de ville gøre anderledes eller ligende.

nu må vi se.

men hvis i andre høre eller falder over noget så må i rigtig rigtig gerne sende det til mig, enten på fb eller herinde.

jeg magter virkelig ikke mere stress nu over opstaldnings steder der pludselig har uskrevne regler eller ikke har forståelse for undervægtige heste, andres valg af træning og at man gir hestene vokse fridage og tænke pauser ect.

MVH June

Profil Personal album  

Skolehest
Brugeravatar

Images: 0
Geografisk sted: Tåstrup
Ked af at skrive det June - men jeg havde også fyret dig som staldvagt.

Du burde have SIKRET dig 100%, at andre kunne overtage DIT ansvar den morgen.
SMS'er er IKKE sikre på at nå frem (jeg sidder med mobiltelefoni bla.), så enten skal man afvente SVAR eller også RINGE til folk.

Uanset held og lykke med jeres eget sted - og TILLYKKE med kommende familieforøgelse.

Gustav (Gustur f. Carlshøj), islænder fra 2005.

Profil Personal album  

Skolehest
Brugeravatar

det er jeg godt klar over, men når man kan se at svigerdatteren har læst beskeden, så vil jeg mene det ikke er min skyld ir og med hun så ku ha svaret på den også.

desuden havde hun fyret samtlige løgnhistorier af om hvordan de 14 dage var forløbet ud over den dag, så det var ikke kun det der var grund til jeg blev fyret. (det godt klaret hun kan oservere ting når hun ik er hjemme sku jeg mene)

jeg tvivler på du havde fyret mig på baggrund af løgnhistorier som trille gjorde.

hun var ikke engang villig til at se bevidser på at det hun havde fået fortalt var løgn........fordi hendes sviger datter lyver ihvertfald ikke.

det skal lige siges jeg kender hende (trilles svigerdatter) i forvejen og stort set alle i sorø kender hende og tøsen lyver mere end en hest kan rende om alt selv fuldstændigt ligegyldige ting. (det sagede vi dog ikke til trille, tænker hun finder ud af det med tiden, vi andre har kendt hende i over 4 år og trille har haft hende til sviger datter i hvad 3 mdr måske)

det må de selv finde ud af med tiden.

men uanset HVIS det havde passet det hun sagde, ja så havde jeg helt klart også fyret mig, ikke noget der. men nu det jo så ikke sandheden jeg blev fyret for.

uanset så er jeg ikke interreseret i at finde mine heste flad liggende på døgnfolden dehydreret så vi skal stå og tvangs vande dem, fordi de ikke har skygge mulighed på deres fold og løber tør for vand fordi trille kun vil ha en balje vand på folden som kun må være halvt fyldt op til to heste.
jeg er ikke interreseret i mine heste taber 100 kg, for så at skal ha heldt 2 ltr korn i skalden som de ikke kan tåle, fordi damen tror heste skal leve af korn istedet for grovfoder (wrap, hø), jeg er ikke interreseret i at hun mener jeg skal på ryggen af en plag på 1½ og jeg er ikke interreseret i at betale 3100 kr for selvpas pluds pasning af hendes heste, når hun ikke selv laver noget som helst andet end at brokke sig over regler hun pludselig har opfundet.

men flinke er de da det skal de ha, så ja jeg er faktisk ret så ligeglad med både fyringen og udsmidning, det faktisk nærmere en lettelse end noget andet. jeg kan bare ikke stå et sted hvor hestene ikke har første prioitet.
så det rimelig simpelt jeg var flyttet derfra uanset, så at hun har smidt mig ud rør mig ikke, så jeg fri for at forklare hende hvorfor jeg skrider, sådet gør mig egentlig ik noget :)

mange tak :) ja nu må vi se om de bliver siddende og hvad vi finder at bo i (hvor mange bokse eller hvor stor løsdrift der er ) :)

MVH June

Profil Personal album  

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]