Dato og tid er 05 sep 2010, 17:12

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: we foreningen??

Hej alle

Jeg tænkte på om nogen ved hvad der er sket med den WE forening der blev startet på sjælland?

er den stadig kørende eller ej og den hjemmeside der er, er den kørende endnu eller flyttet, syntes ikke
der er så meget liv derinde???

MVH Mig

Titel: Re: we foreningen??

det er denne side jeg taler om.

www.we-dk.webbyen.dk

eksistere den stadig og hvad m foreningen????

MVH mig

Brugeravatar

Geografisk sted: nivå
jeg ved det faktisk ikke. siden er aldrig blevet opdateret.
de er nu ikke en forening men en interessegruppe.

ingen derfra deltager i det kommende WE kursus med hest. ( Joao lynce - hillerød. 7 + 8 august).
jeg har dog hørt de måske "låner" ham en dag næste gang han enten er i dk eller sverige. der kommer nogen derfra for at være tilskuere til kurset.

men en egentlig forening er der ikke.

der er interessegrupper rundt om i landet. ( man kan jo bare lave sin egen i sit eget område ).

Eva Lydeking har jeg hørt snakke om at hun bygger bane. jeg ved lars poppel holder noget træning og undervisning en gang pr måned ( men aner ikke hvor han selv uddanner sig ??? han må jo uddanne sig et sted for at kunne undervise ?? der er jo ret mange tips og tricks og ting man skal vide for at kunne ride banen i galop ).
jeg tror dem på fyn også har snuset lidt til det.
ved ikke om der er nogen i jylland endnu !?

Hestemalerier sælges og laves på bestilling. Se link herover.

Profil Email  

Geografisk sted: Sorø
Ja, selve banen er anlagt her i forsommeren - ca. 3000 m2 helårsdrænet grusbane.
Der er kørt 42 vognlæs jord væk og lagt ca. 13-1500 m3 materialer i.

Den mangler dog at sætte sig i overfladen (den slags tager altså tiid) :lol: :lol:
Det har drillet og der er kørt ekstra stenmel på - så jeg tør ikke arrangere noget før den er helt fjong.

Så, vi mangler noget regn, før den kan tromles færdig, meget regn, tak - det er rigtig ØV at det er så tørt. MØGsommer :shock: :twisted: .

Der skal være 1200 m2 alm dressurbane i den ene side, men man kan komme hele vejen rundt om den og der bliver så resten af pladsen til WE- forhindringer, et enkelt ridder- turneringshegn og lidt andet legetøj.

Desuden har vi ryddet et areal med ca. 3000 m2 på græs (for træer og ukrudt), mest med terrænforhindringer, men noget af det, laver vi, så det kan bruges til begge dele. Det er kun en del på ca 1200 m2 som er færdigt, da der skal jævnes og sås nyt græs på resten, men det bliver gjort snarest. Der kan først såes her i august.

Det er ikke noget vildt projekt at bygge forhindringerne i sig selv, men de kan først blive lavet, når selve banen/ underlaget virker- da jeg ikke gider slæbe det rundt :mrgreen:

Foreløbig uddanner jeg bare mig selv og hesten(e) og når vi så kan få noget banetræning, finder jeg hullerne og svaghederne.
Tager på kursus en af de næste gange :roll: , men har ikke lige tid nu.

*Conversano Asia (Lobri 14), 158 cm, f. 2001
*Maestoso Thais I, 158 cm, f. 2003
*Morella, 148 cm, f. 2003

Europa (kælenavn Luna), 2009 - spiser, vokser og lærer lidt om verden

Profil Email  

Brugeravatar

Geografisk sted: Midtsjælland / Roskilde
Lars fik interesseren for WE da han og hans familie var bosat i spanien for en del år siden efterhånden. Det er der han selv er blevet trænet, og jeg ved fra sidst jeg talte med ham ( det er lang tid siden ), at han stadig tager til spanien og rider og deltager i WE stævner.

Neapolitano Allegra, skimmel Lipizzanervallak 2002
Fokus på afspændthed, korrekt og smidig arbejdsform.
Alle grundøvelser i middelsamling, træner varieret og meget
i skoven.

Profil Email  

ejj hvor er det bare spændene med den bane, håber den snart er iorden så i kan komme rigtigt igang og starte noget we træning eller noget :lol: og så håber jeg at jeg finder et nyt hyppedyr jeg kan bruge til det jeg så gerne vil suk.. det er jo ikke rigtig gået med tøsen, så lige nu er hun til salg og jeg har så kig på lidt af værd, men nu må vi se....hm, mmeeennn mon ikk det går hehe

jamen ham lars? ku han så ikke lige ta at blive uddannet træner i we, det syntes jeg da ku være vildt fedt :mrgreen: har vi slet ingen igang med det we træner uddannelse og hva pokker kræver det, nu bliver jeg da helt nysgerrig????

eva kan du ikke ta til og uddanne dig til we træner sådan når i nu er så tit i portugal, så må i da lige få nogle kurser eller noget hihi :lol: :roll:

slet ingen igang med det?????

MVH mig

Geografisk sted: vestsjælland
Nu er det jo ikke Eva som tager til Portugal, så det tror jeg ikke du skal regne med. :mrgreen:

Pia

Rollo, Dartmoor, f. 1998, foldbums

Profil Email  

nåå men så dem der nu gør :D hehe, mente bare at eva tit har været dernede, men det er nok bare mig der er rund forvirret;)

er der nogen der ved noget om den WE træner uddanelse, hvad den kræver og sådan??
hvad med ham viggoen i sverie er han ikke we dommer eller hvordan var det,...hva pokker var det han hed???

hmm.

MVH mig

Aldrig Portugal til mig ......andet end vi fik brugt en masse ressourcer på Sorraia- erne, det er nok det du hægter sammen ??

Så nej, jeg vil tage hesten med til Sverige, når jeg synes han er klar og økonomien tillader det :lol: :lol: , måske et ugeophold hos Paulo Bastos eller noget i den stil.

Måske træningssamling, når der er noget i Sydsverige etc......hvis der ikke er kursus herhjemme.

Vi er ved at pudse på de sidste ting jeg kan se skal være iorden, som jeg fik med fra det første kursus med Paulo.....nørderne her behøver ikke komme på kursus ret tit :roll: :roll:

Dernæst skal vi forhindrings/ banetræne et stykke tid - det passer sikkert at vi får noget regn her og kan tromle banen fin inden efteråret. Ellers må vi jo køre op til Poppel et par gange ??

- og så er jeg iø gået igang med en hest mere, som er som skabt til WE :mrgreen: :mrgreen: :wink: - hun flyttede lige ind, her for et par mdr. siden.

Profil Email  

Ja det skal nok passe at det er i forbindelse med sorraiaerne;) det er sku også nogle smukke små størrelser:)

er der ikke sådan en liste over hvad hesten skal kunne i we eller ligende, det kunne da være rart at ha noget at træne målrettet efter,
eller det er måske bare mig.

Lyder rigtig godt at i er nået så langt og skønt at du har fundet en mere til det;)

MVH mig

Ja, nu er det ikke lige heste vi mangler :wink: :wink: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Vi kunne faktisk godt bruge en rytter mere. Men Tullen flyttede lige ind, hun har det rigtige temperament og er ikke så stor.....

Der ligger nogle beskrivelser på den engelske og måske den svenske WE- forenings hjemmeside, men hesten skal simpelthen være STANGsikker i changementer og meget manøvredygtig frem-tilbage-til siden og op-ned-op- ned i galoptempo (det er det vi øver på nu, fordi han er ekstremt fremadgående).

Det er på ingen måde nok at kunne enkelte changementer (M- niveau) for at kunne ride banen i galop- i praksis ligger de nææsten som serier og man skal ovenikøbet vende og dreje undervejs, hvor du kun har et galopspring at rette op-skifte retning-changere-skifte retning igen.
Det er altså Intermediaire- niveau (lilletur- S i sportsdressursammenligning) før man kan ride banen i galop :wink: :wink:

Profil Email  

Brugeravatar

Geografisk sted: nivå
for at blive træner skal man tage timer hos en anden træner. og jeg er ret sikker på at man selv skal ride på et vist nivou. jeg ved ikke præcist hvad det kræver eller hvor lang tid det tager - men joao lynce der kommer har licens til at oplære trænere - og han gør det pt i bla. sverige.
sidst jeg var der havde de konkurrence øvelse - dvs de red banen somom det var konkurrence og han gav point undevejs og forklarede hvorfor og hvordan. dommer aspiranten gik så med rundt.
men nu er WE jo også dressur på bane og speed test. så det er en del man skal lære.

ja nivouet er rimeligt højt selv i de små klasser. man må jo kun ride med én hånd i junior klasser eller klasser hvor hesten er første års aspirant ( dvs første konkurrence år) - eller hvor rytteren er første års. ( dernede er det jo normalt at starte på fuldt uddannede heste og lære af dem - for så senere selv at uddanne en hest. ).
der er et væld af videoer på youtube hvor du kan se hvad man skal kunne.

i sverige har de gjort det at de har lavet deres egne lokale regler/klasser - dvs de har lavet klasser som er meget lavere end dem beskrevet i normale internationale klasser. det er for at få flere med og for at få erfaring med konkurrencer. jeg synes det er en god ide.

paulo bastos ( bor i stockholm) er træner for nogle af de svenske WE landsholds ryttere.
Joao lynce ( portugal) har trænet ( og til dels avlet) 5 af hestene der er med på det svenske landshold.

sverige blev vist nr 4 eller 5 ved sidste EM. (fordi spanierne blev diskvalificeret - vistnok pga doping). så de er ret godt med fremme.
de har så også gjort det fornuftige, at mange har købt fuldt uddannede WE heste som de så kan lære af. de koster klejner - men hvis man vil frem i sporten er det jo den rigtige vej. at få hesten som læremester først.

Hestemalerier sælges og laves på bestilling. Se link herover.

Profil Email  

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time