Jeg syntes Tones Aranka var smækker til vores træf. Det kan godt være han ikke har sat de avancerede dressurmuskler endnu, men de skulle jo gerne ryge udenpå det vi ser her og ikke skjules under et lag spæk. Og æsel er godt nok det sidste jeg ville kalde ham! Jeg ved godt de fleste af jer kan lide dem mere runde, men her ser vi hesten som den er SKABT og i perfekt huld, ikke afpillet nogen steder, bare slank. Det runde er ikke for hestens skyld, det er "akademisk mode".
viewtopic.php?f=10&t=773Men du har på sin vis ret Margit, Albert vejer 100 kg mindre end Montana på målebåndet, så det ER der du vil hen.
Jeg har også en helt egoistisk grund til at ville holde flæsket af ham. Jeg havde jo satset på min næste hest skulle være samme bredde som Talent min araber, fordi jeg får ondt i hofterne af at ride Charlie. Albert har en mere oval facon end C, men pt. ligger han i bomvidde mellem de to andre og det er bred nok til at jeg aldrig vil kunne ride ham "stående", men vil være nødt til at korte mine bøjler ind for ikke at få ondt i skroget. Ikke at jeg tror han smider en hel bomvidde i fedt (det ville ellers være klasse, for så kunne han passe Talents dressursadel! Charlies kan han ikke arve pga rygform), men jeg kan altså ikke sidde på en lettere gravid hest.
Og de som har mødt mine heste i øvrigt ved godt, at han aldrig kommer til at blive decideret undervægtig her på matriklen...
Pia