Kursus v. Dressurrytter Nadja Maria

Annoncer kurser, træningsdage eller andre arrangementer her. Indlæg slettes med jævne mellemrum, men står altid i mindst 120 dage.

Redaktører: Margit, SilverFlake

Besvar
Brugeravatar
Katrine0601
Skolehest
Dine heste: Nuværende hest: Esperto, 2009, Lusitano, hingst. www.owec.pt

Jeg har tidligere haft en Irish Cob vallak, Sir Anthony de Canterville (Anton).
9. oktober 2010 - Juli 2014.
Geografisk sted: Århus

Kursus v. Dressurrytter Nadja Maria

Indlæg af Katrine0601 » 27. aug 2018, 16:52

Billede

Begivenheden på Facebook:
https://www.facebook.com/events/231770617508305/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Dato: 17.-18. November 2018
Sted: Stutteri Kronplet, Kjeldsvang 6, Kjeldshøj, 3400 Hillerød

Det er nu lykkes, at få Nadja Maria til at komme til Danmark for at undervise. Den 3. weekend i November vil der blive afholdt kursus over to dage på Stutteri Kronplet i Hillerød. Der vil være noget at hente for ryttere på alle niveauer, da Nadja, som til dagligt ejer og driver One World Equestrian Center i Portugal, er vant til selv at stå for hele uddannelsesprocessen fra føl til eliteatlet. Nadja får selv undervisning af den portugisiske OL-rytter Daniel Pinto, som har trænet ved Kyra Kyrklund de sidste 15 år.
Nadja har et særdeles indgående kendskab til Lusitanohesten, og hendes mission er, at ridning samt dagligt management altid skal tilgodese hestens behov, fysiske såvel som mentale.

Dagene vil indledes med teoriundervisning, særligt med fokus på rytterens sæde og indvirkning på hesten, samt eventuelle individuelle problematikker, der måtte opstå. Herefter vil der være individuelle lektioner af 45 minutters varighed, og fælles frokost. Der er mulighed for at booke en teoriplads, hvis man ønsker at deltage uden hest.
Undervisningen foregår på dansk eller engelsk efter behov.

Priser:
Deltager med hest, inkl. 2x45 minutters teori og 2x45 minutters undervisning: 1.600 kr
Boksleje, træpilleboks: 300 kr
Teori: 300 kr
Forplejning, vegetarisk frokost, te, kaffe og kage i 2 dage: 100 kr

Der er plads til 10 kursister med hest.
Tilmelding senest d. 10. oktober. Betaling ved tilmelding.
Tilmelding til Katrine Plougmann på mail: katrineplougmann@gmail.com

Yderligere info om Nadja Maria og One World Equestrian Center:
Webpage: http://www.owec.pt" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebook: http://www.facebook.com/oweclusitanos/" onclick="window.open(this.href);return false;
Instagram: http://www.instagram.com/oneworldequestriancenter/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mange hilsner fra Katrine.
Esperto, Lusitano, født 2009, opstaldet i Portugal på One World Equitation Center, http://www.owec.pt" onclick="window.open(this.href);return false;
Tidligere hest: Sir Anthony de Canterville, Irish Cob, 147 cm, født 2006

Brugeravatar
Katrine0601
Skolehest

Re: Kursus v. Dressurrytter Nadja Maria

Indlæg af Katrine0601 » 27. aug 2018, 16:52

5 ridepladser tilbage
Esperto, Lusitano, født 2009, opstaldet i Portugal på One World Equitation Center, http://www.owec.pt" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Margit
Skolehest
Dine heste: Freyja fra 2008, Frenja fra 2011 + Eyvindur og Sigmundur fra 2013 - fire skønne islandske heste der lever i dejlige frie omgivelser året rundt. Freyja og Frenja er nu stabile turheste, Sigge er i tilridning, og Eyvin vokser stadig.
Uptown - DV 2005 - 2014 efter Capetown, Kirstines soulmate gennem 4 år, RIP
Geografisk sted: Korsør

Indlæg af Margit » 27. aug 2018, 22:32

Jeg synes det er en meget rimelig pris for sådan et spændende kursus, men nu er mine heste ikke lige kandidater *fnis
Freyja fra 2008, Frenja fra 2011, Sigmundur fra 2013 og Eyvindur fra 2013 - fire skønne islandske heste der lever i dejlige frie omgivelser året rundt. Freyja og Frenja er nu stabile turheste, Sigmundur tilrides lige nu, og Eyvin vokser stadig.
Uptown - DV fra 2005 - 2014 efter Capetown S, RIP

Brugeravatar
Katrine0601
Skolehest

Indlæg af Katrine0601 » 28. aug 2018, 07:21

Mange tak Margit. Kan se at akademiske undervisere raskt væk tager 3000 kr for det samme, men nu starter vi her og får en føling med efterspørgslen :-D

Jeg ser intet problem i at dukke op med en islænder - dit sæde kan få en masse gode råd med på vejen uanset race <3 og hvis bare de har nogenlunde adskilte gangarter er dressur, sidebevægelser osv jo også ret ligetil for dem.
Synes som minimum at du skal komme og kigge, når nu du har drømt om rideferie så længe *hjerter2 Der er blandt andet tilmeldt to Lusitanoer, en lippizaner, en DV og en OX araber så tænker at du vil føle dig hjemme :-D

Brugeravatar
Katrine0601
Skolehest

Indlæg af Katrine0601 » 29. aug 2018, 17:07

OBS: I tilfælde at, at nogen herinde regner med at droppe forbi og kigge. Der er KUN adgang til ridehuset og teorilokalet hvis man er tilmeldt kurset. Jeg ved godt, at rigtig mange gerne vil hilse på Nadja, men jeg er nødt til at prioritere at gøre kurset til et trygt sted for de deltagende ryttere. Mange føler det forstyrrende eller bliver direkte nervøse over, at tilskuere kommer og går. Jeg ønsker derfor, at alle deltagere 'kender' hinanden for maksimum ro, fokus og tryghed <3

Brugeravatar
Tone Lygren
Site Admin
Dine heste: Aranka; Lipizzaner vallak fra 2001. Jeg købte ham i 2006. Her i 2008 kan han alle sidebevægelser i skridt og trav og laver fine gallopfatninger med knap så balanceret efterfølgende gallop. Vi er startet lidt "på ny" sommeren 2008 da vi har haft for lidt fremdrift og power. Nu svæver han snart over jorden ;) Samlingen er til gengæld lagt lidt på hylden, da sving og energi skal optimeres først. Han rides på trænse/kapsun eller trænse/kandar hvor vi øver på enhåndsridning. I 2009 var Aranka udlånet til Julia Thut i Tyskland, hvor han primært gik i longen i 8 mndr. Fra oktober 2009 har jeg uddannet ham videre, og i maj 2010 lavede han sine første spæde piaff-trin under rytter. Gallopen er blevet mere balanceret, og kontragalop, versader og traversader er påbegyndt :)
Update 2013: Aranka har fået sig en ny ejer i Norge - skal fungere som lærepony og bliver behandlet som blommen i et æg! :)

Xerex; OX araber fra 2003. Avlet ef mig selv, hvorfor jeg har et helt specielt bånd til ham. Han er en meget klog hest, dejlig at arbejde med. Han har dog fysisk ret svært ved dressuren. Han skulle have meget lang tid på at lære sig at gå meg løftet ryg, men er nu blevet ret stabil og begynder at blive stærkere. Han kan sidebevægelser i skridt og begyndende i trav. Gallopanspring er ved at være på plads, og gallopen har han langt nemmere ved end Aranka :) Han rides på tredelt trænsebid, som regel uden kapsun. I oktober 2009 fik Xerex konstateret spat i sit højre bagben, hvilket giver en forklaring på mange af hans fysiske besværligheder... Han har holdt pause i en løsdrift med islændere siden diagnosen. Jeg regner med at sætte ham stille og rolig i gang igen i efteråret 2010.
Update 2013: Der viste sig også at være mange problemer med Xerex' hove - som jeg har kunnet se efterhånden som jeg selv er blevet bedre uddannet (de har ikke været adresseret af smede). Han er under rehabilitering og fungerer ret ok efter omstændighederne :)
Geografisk sted: Roskilde (Kamstrup)
Kontakt:

Indlæg af Tone Lygren » 4. sep 2018, 14:53

Jeg vil som udgangspunkt meget gerne komme med til teori. Men jeg har så mange bolde i luften pt - og weekenden inden har jeg døgnvagt. Så jeg melder først til lidt tættere på hvis jeg stadig kan overskue det :) :) Evt kun til én dag teori, er det muligt? Giver det stadig mening ift at der er to teorilektioner?
Mvh Tone Lygren

Shaheena, skimmel hispano araber (OX araber/PRE) hoppe, 2007
-Grundridning (tilredet januar 2014), måske min næste stjerne?

Aranka, lipizzaner vallak fra 2001, (måske) pensionist på mine vandrefolde

Malou, sort trakhener hoppe fra 2005, kåret avlshoppe, sættes i ridning i 2016

Akasha, rød DV hoppe, 1998-2014 - tak for mange lærerige rideture!
SA Xerex OX, rød araber vallak, 2003-2014 - den smukkeste stjerne på himmelen!

http://www.dressageinharmony.dk
http://www.equi-librium.dk

Brugeravatar
Katrine0601
Skolehest

Indlæg af Katrine0601 » 4. sep 2018, 16:38

Det lyder rigtig hyggeligt Tone :-D
Altså prisen er for to dage, men du er selvfølgelig fri til kun at komme den ene, eller bare noget af tiden. Teori ligger begge morgener fra kl 9-10.
Teorien på dag to vil være fleksibel, så Nadja kan tage fat på generelle problemstillinger, som rytterne kommer med. Dag 1 er teori om sædet og rytterens indvirkning

Brugeravatar
Katrine0601
Skolehest

Indlæg af Katrine0601 » 6. okt 2018, 08:35

Så nærmer tilmeldingsfristen sig, og der er kun 2 fulde ridepladser tilbage på kurset. For 1.600 kr får du 2 x 45 minutters undervisning samt 2 x teori.
Derudover er der lige nu en unik mulighed for at købe en enkelt lektion plus teori søndag til 800 kr, hvis man er forhindret i at deltage hele weekenden.

Har du ikke mulighed for at deltage med hest, så er der stadig nogle få teoripladser tilbage. For bare 300 kr deltager du i teoriundervisningen lørdag og søndag, og får adgang til at overvære alle lektionerne.

Hvis du har spørgsmål, eller er i tvivl om, hvorvidt du og din hest vil få noget ud af at deltage, så skriv endelig til mig.

Rigtig god weekend :D

Besvar