Dressage in Harmony

Dato og tid er 20. apr 2018, 10:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Skolehest
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Navn: Katla fra Klitlund
Race: Islænder
Køn: Hoppe
Født: 27.06.2008
Farve: Brun
Højde: 132 cm
FEIF-NR: DK2008207577
Far: IS2001186752 Sambó Skarði
Mor: DK1997204900 Röskva Flødal

Katla søger et nyt hjem, som har tid til at prioritere hende og hendes træning. Katla er på alle måder en dejlig hest. Altid blød og omgængelig, en ’sytrådshest’ i ordets bedste betydning, som aldrig lægger pres i snoren/tøjlerne, men som heller ikke bliver forskrækket over at møde kontakt eller blive korrigeret. Hun kan rides med og uden bid, på bane og i naturen, er fuldstændig trafiksikker og møder alting med stor nysgerrighed. Hendes naturlige respons på ’farlige ting’ er at gå hen og undersøge dem.
Hun er en yderst velsammensat lille hest og har stærke, taktfaste gangarter uden tendens til at ’rode dem sammen’. Viser uden besvær skridt, trav og galop stabilt i longe.
Hun er 5 gænger og har været i professionel træning for at styrke tölten. Passen er ikke trænet under rytter.
Katla har siden november ’17 været trænet 3 gange ugentligt for hånd efter akademiske/klassiske principper, hvor der arbejdes i longe og med sidebevægelser. Derudover er hun blevet redet ud på tur. Hun er en intelligent og arbejdsvillig hest, og gør altid sit bedste for at løse opgaver efter bedste evne.
Denne træning blev iværksat, da det blev observeret, at hun vred lidt i bagbenene når hun skridtede. I samråd med dyrlæge Marianne Dahl-Jensen (Equimove) blev det besluttet, at træne hende på fast bund, og styrke hende med staldgangs-øvelser og sidebevægelser. På 2 måneder med ovennævnte træning er hun stoppet med at vride i benene på fast underlag, men det observeres stadig på blød/glat bund. Det virker til, at blive mindre når hun arbejder koncentreret, fx når hun rides samlet og laver sidebevægelser.
Vi ønsker at finde en ejer, som har lyst til at arbejde fokuseret med hende for hånd og under sadel, og som vil fortsætte den gode udvikling vi har set, ved at styrke muskulaturen omkring hendes knæ og øge hendes kropsbevidsthed. En drømmehest for en akademisk rytter, eller enhver, som er interesseret i at træne deres hest anatomisk korrekt og ikke er bange for at lade hesten arbejde. Jo mere hun bliver styrket, desto bedre vil det være for hende.

Der vil skulle arbejdes med trailertilvænning.
Hun trives godt i løsdrift, og går pt i en lille harmonisk flok af fire islændere, 2 hopper og 2 vallakker.
Hun går pt med 4 sko, er passet med vaccinationer, tandlæge og kiropraktor. Fodres med wrap og vitaminer og er vant til at komme på græs om sommeren. Trænes med kapsun eller bid, rides pt med læderbomssadel, men kan også gå med bom- eller bomløs sadel. Ingen tendens til sygdom eller halthed. Ikke røntgenfotograferet. Ingen humørændringer i forbindelse med brunst.

Pris: 25.000,- inkl. Sadel (Hidalgo Venice II Baroksadel med læderbom og flytbare latexpaneler, fremstår som ny) og trense.

Katla er en af de her vidunderlige, uproblematiske, samarbejdsvillige og bundstabile heste, som man ikke møder særlig ofte, og hun er klart et besøg værd. Ring eller skriv endelig hvis der er yderligere spørgsmål eller for at aftale en tid til at se hende.
Katrine, Mobil: 30361492, Mail: katrineplougmann@gmail.com

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Senest rettet af Katrine0601 5. mar 2018, 20:46, rettet i alt 1 gang.

Skolehest
Brugeravatar

Geografisk sted: Tåstrup
Hvor er hun fin :mrgreen: - hvorfor så billig ?

Gustav (Gustur f. Carlshøj), islænder fra 2005.

Skolehest
Brugeravatar

Geografisk sted: Korsør
Hun er da simpelthen bare yndig *hjerter2
Og ja - det er en god pris!

Freyja fra 2008, Frenja fra 2011, Sigmundur fra 2013 og Eyvindur fra 2013 - fire skønne islandske heste der lever i dejlige frie omgivelser året rundt. Freyja og Frenja er nu stabile turheste, Sigmundur tilrides lige nu, og Eyvin vokser stadig.
Uptown - DV fra 2005 - 2014 efter Capetown S, RIP

Skolehest
Brugeravatar

Hun er vidunderlig <3

Jeg regnede ikke med at kunne sætte prisen højere pga det med vriddet bagtil og uden røntgen. Uden det, ville jeg have forsøgt med 35.000. Hvis i mener, at det er helt fejlvurderet, så vil jeg meget gerne høre jeres vurdering - jeg ved intet om islændere.

Det vigtigste er bare, at hun får et godt hjem - og det vil virkelig glæde mig, at finde en der også vil styrke hende for hånd, når nu det har gavnet hende så meget

Skolehest
Brugeravatar

Geografisk sted: Tåstrup
Jeg ser lige at hun kun er 132 cm. Det trækker prisen mere ned end mangl. røntgen. Køber kan jo vælge røntgen ifm. handelsundersøgelse - det har jeg gjort de sidste 2 gange.
Sæt hende 5.000 kr. højere og gå max ned til de 20.

Gustav (Gustur f. Carlshøj), islænder fra 2005.

Skolehest
Brugeravatar

Tusind tak :-D

Senest rettet af Katrine0601 31. mar 2018, 10:10, rettet i alt 1 gang.

Skolehest
Brugeravatar

Lidt video: https://youtu.be/LhKKTxogap0

Smukke, kloge, vidunderlige Katla står fortsat til salg. Der er en del interesse i hende fra 'Islænder-folk', så nu vil jeg lige gøre et sidste forsøg, på at finde en akademisk interesseret ejer til hende. Mest fordi, jeg personligt vil elske at se nogle udvikle hende yderligere - Katla vil nok trives hvor som helst <3
I Katla kan man få det hele. Hun har sin akademiske grundtræning på plads, og vil derfor egne sig som lærehest til en begynder, men vil i den grad også trives i hænderne på en rutineret rytter, som kan fortsætte arbejdet. Hun er en af de mest intelligente og arbejdsivrige heste, jeg har trænet, og 'dårlige dage' findes bare ikke. Hun er modig, selvsikker og elsker at bevæge sig, men bliver alligevel altid hos sin træner, hvor hun lytter til hver en kropsbevægelse, stemmeføring og gør absolut alt for ros.

Jeg håber, at i vil kigge på Katlas annonce, og måske dele den med nogen i kender, for hun er en sjælden lille uldhåret perle <3
https://www.heste-nettet.dk/lodge/63475/hest/353645/

Skolehest
Brugeravatar

Geografisk sted: Korsør
Hvor er hun bare skøn
Det er virkelig islænder-sind når det er bedst *hjerter2
Jeg tænker også hun er et godt emne til avl hvis ikke der er noget til hinder for det. Man kan så arbejde på at få 8 cm. mere i højden i næste generation, men sindet er utroligt vigtigt!

Freyja fra 2008, Frenja fra 2011, Sigmundur fra 2013 og Eyvindur fra 2013 - fire skønne islandske heste der lever i dejlige frie omgivelser året rundt. Freyja og Frenja er nu stabile turheste, Sigmundur tilrides lige nu, og Eyvin vokser stadig.
Uptown - DV fra 2005 - 2014 efter Capetown S, RIP

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]