Har læst lidt på denne side, og det slog mig at der ikke er nogen der har anmeldt 'Der Meister' Bent Branderup.
Jeg har fået undervisning at ham efterhånden et par år (weekendkurser og 'hjemmehos' på Lolland)
Og se der er en udfordring.
Første gang jeg fik undervisning af ham (og da også anden.....) var det bare totalt back to basic. Så 5 dage med undervisning bare i skridt på en cirkelvolte.......Det er en at sluge når man havde regnet med da i det mindste at vise versader og traversader i trav!
Men da så alt det basale var på plads, så begynder han at vise interesse!
Man skal være foreberedt på at det er hesten og ikke dig han husker.
Helt basale ting som at hesten skal stå stille og sænke hovedet inden man går igang med NOGET er et absolut must. Hvis ikke din hest kan det, så bliv hjemme til den kan!
Det er ikke den store pædagogiske oplevelse at få undervisning af Bent, han taler og taler og taler og taler - meget brugbart med video, da han kommer med 100 oplysninger hvor man kun kan koncentrere sig om 1 ad gangen!
Men når man har været der nogen gange, så er der jo noget at det man har hørt før....
Min oplevelse er at når man når til et vist niveau, så kommer han til at huske dig, og så bliver han interesseret. Det er nok lidt for kedeligt med begynderundervisning for ham.
Men det der er så absolut fantastisk er at han jo er et omvandrende leksikon. På et split sekund har han vurderet dig og din hest.
Og han er venlig, glemmer ikke at han lånte mig sin sadel til at prøve, den allerførste gang jeg fik undervisning af ham....
Men hvis du ikke har styr på din hest, så kan du få en kølig side at føle. Det har han ikke tålmodighed til.
Så derfor er det bare vigtigt at basis er på plads inden du besøger ham.
Og jeg tror vi skal passe på at han ikke ophører med at holde kurser her i landet, fremover kommer han kun til at holde et årligt kursus på Fyn.