Dato og tid er 07 sep 2010, 06:34

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Bent Branderup
Brugeravatar

Geografisk sted: midt/vestjylland
Har læst lidt på denne side, og det slog mig at der ikke er nogen der har anmeldt 'Der Meister' Bent Branderup.
Jeg har fået undervisning at ham efterhånden et par år (weekendkurser og 'hjemmehos' på Lolland)

Og se der er en udfordring.

Første gang jeg fik undervisning af ham (og da også anden.....) var det bare totalt back to basic. Så 5 dage med undervisning bare i skridt på en cirkelvolte.......Det er en at sluge når man havde regnet med da i det mindste at vise versader og traversader i trav!
Men da så alt det basale var på plads, så begynder han at vise interesse!

Man skal være foreberedt på at det er hesten og ikke dig han husker.
Helt basale ting som at hesten skal stå stille og sænke hovedet inden man går igang med NOGET er et absolut must. Hvis ikke din hest kan det, så bliv hjemme til den kan!
Det er ikke den store pædagogiske oplevelse at få undervisning af Bent, han taler og taler og taler og taler - meget brugbart med video, da han kommer med 100 oplysninger hvor man kun kan koncentrere sig om 1 ad gangen!
Men når man har været der nogen gange, så er der jo noget at det man har hørt før....

Min oplevelse er at når man når til et vist niveau, så kommer han til at huske dig, og så bliver han interesseret. Det er nok lidt for kedeligt med begynderundervisning for ham.

Men det der er så absolut fantastisk er at han jo er et omvandrende leksikon. På et split sekund har han vurderet dig og din hest.
Og han er venlig, glemmer ikke at han lånte mig sin sadel til at prøve, den allerførste gang jeg fik undervisning af ham....
Men hvis du ikke har styr på din hest, så kan du få en kølig side at føle. Det har han ikke tålmodighed til.
Så derfor er det bare vigtigt at basis er på plads inden du besøger ham.

Og jeg tror vi skal passe på at han ikke ophører med at holde kurser her i landet, fremover kommer han kun til at holde et årligt kursus på Fyn.

:shock:

Profil Email  

Titel: Re: Bent Branderup

Geografisk sted: Tåstrup
Jeg venter fordi jeg netop har hørt det med manglende tålmodighed til basis. Jeg synes det er dyrt, hvis underviseren ikke viser 100% interesse for een.

På den anden side, ved jeg ikke hvor dygtige vi egentlig skal være før jeg tør deltage :!: En ting er hvad vi træner på derhjemme, men det kommer man jo næppe til at træne hos ham. Ikke at det er skidt at træne basis.... men det har jeg en underviser til en anden timepris (og med stort engagement) der hjælper mig med.

Men det ville være interessant at høre hans vurdering af min hest og jeg - især hvis han kan hjælpe med ting som andre ikke kan.

Urnir, sortbrun 4-gænger islænder vallak fra 1997
- sidebevægelser i alle 4 gangarter, kontragalop og påbegyndt changement og galoppirouetter
Kriki, sortbrun 5-gænger islænder vallak fra 1995
- basistræning pga. spat

http://www.optimalsadel.dk

Profil Email  

Titel: bent

Geografisk sted: Slagelse
Nu var jeg på mit første kursus med Bent sidste år. Det var på enggaarden, som deltager uden hest. Og hvilke oplevelse. Han er jo gud. :D Et omvandrende hesteleksikon.
Man kan tydelig se, at det er dem der nået længst han virkelig brænder for, og ej grundridningen. Men ærlig talt med den viden han har, er det jo fuld forståligt,
Men derfor virkede det som alle, uanset niveu fik meget med hjem fra kurset. Så Katrine, se at komme afsted.
Jeg glæder mig til den dag, jeg og min hest er dygtige nok til at ride hos Bent.

Profil Email  

Ja BB er bar gud.

Jeg har min hest i ridning dernede pt. og din hest skal skam ikke kunne noget man ja han lægger vægt i at hesten skal søge ned inden du overhoved sætter dig op og ja hvis man kommer fra engelsk dressur så er det back to one fordi det er en helt ny måde at ride på og jeg syntes både han er sød og rar og de er rigtig gode ved hestene der nede.

Profil Email  

Geografisk sted: danmark
gud?? pyha den var vass :roll:
Jeg har været hos Bent med min gamle araber - super undervisning og selv om vi var på basis følte jeg bestemt ikke at han var uengageret på nogen måde. Rigtig at han snakkede meget - men tror at det er vigtigt også for ham at rytteren har forståelse for teorierne. Vi blev simpelthen kørt igennem hele basis´ens små finurligheder i 3 gangarter - også selv om jeg ikke synes vi var klar til galop. Og det gik over alt forventning.. ja jeg synes bestemt at det er værd at prøve og jeg ville aldrig være bekymret over at tage afsted med min unghest heller.. også selv om vi ikke er længere end vi er. Tror bare at det også er vigtigt at man er klar til at lytte og udfordre sig selv..
Når man nu har sin hest i baghaven synes jeg lige der er nogle huller med forplejningen af mine guldklumper som er vant til at få rene spande - gode folde osv osv. Men har også forståelse for at det ikke kan være anderledes når de har så mange heste ud og ind i manegen. Jeg oplevede til gengæld ikke praktikanterne som særlig imødekommende og hvis ikke Bent havde brugt det meste af dagen på diverse info og underholdning vil jeg sige at det ville være blevet en laaang uge. Men det har selvfølgelig ikke noget med Bent og hans undervisning at gøre. Jeg har kun oplevet ham som en behagelig mand med en kæmpe viden på sit felt.. men gud, det findes ikke for mig :wink:

Suzan.. Smukkeste pony - hvid med knapper. Staldens Maskot.

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time