Dato og tid er 11 sep 2010, 00:56

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: Sadel-dilemma

Geografisk sted: Tåstrup
Ja send mig bare sms på 61711441 når du vil/kan.

Urnir, sortbrun 4-gænger islænder vallak fra 1997
- sidebevægelser i alle 4 gangarter, kontragalop og påbegyndt changement og galoppirouetter
Kriki, sortbrun 5-gænger islænder vallak fra 1995
- basistræning pga. spat

http://www.optimalsadel.dk

Profil Email  

Geografisk sted: Hvalsø
Vedr Barefoot pad.

Ja jeg har 2 stk, så nu har både kæresten og jeg een, for ikke at slås om dem :wink:

1 stk heste str er gået til min kæreste, den bruger 30cm gjord med mange ekstra huller til den tynde pind af en islænder.
1 stk str pony fik jeg (så Katrine kunne ikke nå at tage noget billede :D ), den bruger str 45cm i gjord til en islænder.
Jeg kan rigtig godt lide den lille, da jeg gerne vil kunne føle hesten med benene og kun lige "klistre" fast i sædet, lidt som at ride uden sadel. For andre er det nok rarere med den store, hvor der også er "sadel" langs lårene.
Min kæreste passer trods alt lidt bedre til den store, så når vi nu skulle dele ......

Til min meget markede (og meget kortryggede) islandske hest er den ikke helt skøn at ride i uden et løftende underlag under, men den har så fået en Harmony - i læder, da jeg gerne vil kunne flytte mig lidt rundt i sædet og rider ude i al slags vejr.
Den store fordel ved Harmony er jo at du kan få den lige som du vil ha den, og flytte rundt på alt efter behov, så den passer til lige netop dig og din hest.

Men en Epona står bestemt også på ønskelisten!

Sidst rettet af Mette Bech 08 mar 2010, 20:09, rettet i alt 1 gang.

Geografisk sted: danmark
Jeg har bestilt en pad hos Ute.. Jeg har solgt min epona - da den var for lang til min meget korte hest :roll: (nu sparer jeg også sammen) Denne pad er billig - koster 750 kr ca. er i ruskind ovenpå og antiglid ned mod hesten, og gjorden er sat på som alm gjord og ikke som en gjord der går rundt om hele hesten.. Sådan en lammeting købte jeg - og min gamle araber som har en lille rest af gjordkrampe - reagerede voldsomt på dette system. Og på min lille runde kortrygget hoppe gled den rundt.. Så nu glæder jeg mig til en pad der er skridsikker for både mig og min hest :lol: Desværre har Ute ikke et billed af den men du er velkommen til at se min når den lander hos mig - jeg kan evt komme forbi dig da jeg jo arbejder i hedehusene..
Tina

Suzan.. Smukkeste pony - hvid med knapper. Staldens Maskot.

Geografisk sted: Sorø
Ud at købe en længere gjord..........så fik jeg OGSÅ den lille Ride-on Pad (tak Katrine), men den skal altså have 80 cm gjord på min store lipizzaner (vi var to om at få ålet den på, med en 75 cm gjord, den længste på stedet).
Jeg skal heller ikke have alt muligt der fylder - bare lige anti- glid-effekt i sædet, så den lille er stor nok, selvom jeg er en str. 42.

Vi var først en tur i skoven en time som støttepædagog for den ene unge hest, som var med ude for første gang, så det var meget - meget roligt.

Derefter i ridehuset og jeg må sige: Den er genial - SUPER sæde- følelse og tilpas anti-skrid, uden at blive låst nogen steder.
DEN skal jeg slide i laser, her til finpudsningen af galoparbejdet. Især skal jeg have min timing bedre i bytte- serierne :roll: :roll: for hvert andet og hvert. Det er mig der er fjolset- jeg laver en forstyrrelse - for muledyret HAR vist at han kan, når det lige stikker ham.

INGEN vanskeligheder overhovedet- hverken til diverse rammeskift fra ned-frem til skolegalop, piruetter (dem til højre var rigtig fine, venstre ikke helt fjong endnu :lol: ), sidelæns galop, changementer for hvert 4. spring hele ridehuset rundt- og et par hop i Terre a Terre ude på vejen (ikke lige planlagt, men kræet var lidt frisk og gad ikke bare skridte ungheste-pædagogik i ubegrænset tid).

Han var lidt spændt i traven, måske fordi den lå tæt ned på manken, så jeg vil lægge et underlag under næste gang, men det kræver lige en lidt længere gjord.

Så, jeg skal nok ride uden bøjler et par mdr igen, som jeg jævnt hen gør hvert forår. Denne gang i Ride-on Pad´en- og ungerne får den IKKE.

Hvis jeg skal give en mere præcis forklaring, så er den bedre end lammepuden på sådan en kort hest (man kan fx slet ikke bruge ridegjorde på de meget korte heste, der er lammepuderne bedre, men denne her endnu bedre) - fordi man kan sidde langt nok fremme - i lammet bliver man skubbet lidt bagud af knæstøtterne - og så lå den simpelthen super, så materialevalget er gennemtænkt og velfungerende.

Eva

*Conversano Asia (Lobri 14), 158 cm, f. 2001
*Maestoso Thais I, 158 cm, f. 2003
*Morella, 148 cm, f. 2003

Europa (kælenavn Luna), 2009 - spiser, vokser og lærer lidt om verden

Profil Email  

Geografisk sted: Tåstrup
Velbekomme :mrgreen:

Urnir, sortbrun 4-gænger islænder vallak fra 1997
- sidebevægelser i alle 4 gangarter, kontragalop og påbegyndt changement og galoppirouetter
Kriki, sortbrun 5-gænger islænder vallak fra 1995
- basistræning pga. spat

http://www.optimalsadel.dk

Profil Email  

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time