Det er jo desværre gamle billeder. Jeg kan godt forstå det i skriver om billede 2, det jeg ville med disse billeder var netop at vise at fedt kan snyde, så man tror hesten er muskuleret når den ikke er.
I kan se på det billede hvor hun løber at hun er barberet på siden og dyrlægen som gjorde dette roste hendes flotte muskelsætning på hals og skuldre

Ja ja tænkte jeg bare, jeg vidste godt at det var fedtvæv. Billedet viser måske dårligt hvordan hun så ud, for oppefra lignede hun lidt den sorte som er sat ind tidligere, altså fuldstænding bred og flad på siden af manken (som jo stak op pga. at hun er markeret). Men meget rund ved skuldre og bag skuldre/manke. Men det kan nok ikke snyde jer herinde
Jeg er enig med jer at hun ikke er optimalt muskuleret og det er hun absolut heller ikke nu. Som jeg skrev i den anden tråd er mit problem at hun "siger fra" overfor de bomløse jeg har prøvet på hende, hun bryder sig ikke om dem. Det kan være at der er modeller som vil du, men jeg ved alt for lidt til at prøve mig frem.
Uden sadel er okay til skridt og forsigtig trav, men det er ikke optimalt og jeg synes ikke hun går optimalt. Hun går bedst med en bomsadel der passer (eller har gjort, jeg ved ikke nu hvor hun har haft den trykning).
Vi longerer, løsspringer, træner bomme, træner sidebevægelser og skridter ture/trækker ture i bakket terræn. Hun løfter forreste del af ryggen både ved longering og løsspringning og strække sig fint frem og ned når vi går i bakkerne.
Jeg har aldrig hørt en ikke-trænet muskel, som ellers er blød og uden spændinger omtalt som muskelatrofi? Katrine jeg lytter gerne, men er lidt på bar bund kan jeg mærke i forhold til hvad jeg skal gøre. Du siger at hesten ikke kan trænes op hvis jeg lægger en bomsadel på, min egen fornemmelse er at jeg ikke kan træne den op uden. Dvs. så kan jeg konkludere at den aldrig kan trænes op