Har lagt mærke til at jeg selv gør det tit, men ser det bestemt so en fejl i mit tilfælde - jeg gør det fordi jeg konsentrerer mig, og forsøger at få indvendig sædeben ned. Men hvis jeg konsentrerer mig endnu lidt mere, og får det strittende ben ind, synes jeg både det ser pænere ud, og fungerer bedre
Men synes ikke jeg har lagt mærke til at BB stritter SÅ meget alligevel...?? Måske har jeg bare glemt det. Det jeg har lagt mærke til med hans ben, er at han tit vibrerer schenkelen, hvilket jeg egentlig synes er ret smart - giver god reaktion hos hesten, og benet kan blive i sin position. Men dette har jeg ikke haft overskud til at tage til mig endnu.
At man stritter pga de lange sporer tror jeg er en fornuftig forklaring. Jeg rider selv med BB's relativt lange sporer for tiden, og det kræver at man koncentrerer sig en smule for at holde benene væk fra hestens side. De gamle renaissance ryttere stritter tit meget på billeder, jeg ved ikke om dette er pga sporene. Men i forhold til dagens ideal for det klassiske sædet, er dette jo ikke korrekt. De sidder i stolesæde og spænder benene ud fremad. Idag ville man hverken synes det var korrekt eller pænt. Men hvis man vil lave en autentisk efterligning følger det måske med..?