Jeg har desværre

redet islænder i alt for mange år og desværre er de tit ikke lige til at stoppe. Min havde heller ingen bremseknap da jeg købte ham. Nu her 5 år senere.... så sidder den faktisk godt i skabet fra trav og galop, hvilket er HERLIGT. Men jeg er ikke vant til at hesten stopper når jeg beder ham om det og jeg falder ganske enkelt fremover fordi han stopper hurtigere end ventet (med fuld ryg til). Min krop er gennem 10 år vant til at stemme imod i bøjlerne, en grim uvane som min underviser Kamilla næsten har pillet af nu. Resultatet er så at jeg falder forover. Dette sker også på en anden islænder jeg rider, med en god installeret bremseknap.
Måske er det en banalt spørgsmål, men er det mon fordi jeg sidder foroverbøjet ? Trækker I lænden an eller bliver I i aflastningssæde ?
Jeg er indtil videre tvunget til aflastningssædet, da jeg ellers risikerer tölt de sidste skridt og vil undgå det. Måske jeg glemmer at RIDE ham ind i paraden ? Han stopper for stemme og fjerlet tøjleføring og lille klem med knæene.
Nogle forslag til hvad jeg kan prøve ? Har overvejet blot at læne mig længere tilbage, men er bange for at hans ryg smides totalt.